Nie samym dźwiękiem podcast żyje…

Na ostatnich zajęciach nasi #SuperKoderzy zapoznali się z technikami łączenia dźwięku ze zdjęciami i animacją w programie Scratch. Następnie uczniowie przystąpili do przygotowywania multimedialnych podcastów. W tym celu wykorzystali zebrany wcześniej materiał reporterski – fragmenty nagrań, zdjęcia, komentarze.

Głównym celem młodych programistów było uatrakcyjnienie przekazu dźwiękowego, poprzez dodanie zdjęć i animacji odpowiednio zsynchronizowanych z plikami audio. Musieli jednak pamiętać, aby nie przeładować podcastu efektami i nie odwrócić całej uwagi od wypowiedzi. Istotna była również kolejność przekazywanych informacji: wstęp (tytuł, autorzy), rozwinięcie (właściwa treść wzbogacona efektami), podsumowanie.

Wszyscy włożyli w swoje dzieła mnóstwo pracy i wysiłku, aby ich podcasty były jak najbardziej interesujące. Wszak już niedługo zostaną one ocenienie, podczas prezentacji na forum klasy, a najlepsze z nich opublikujemy dodatkowo na naszej szkolnej stronie.