Dzień Pustej Klasy

Dzień Pustej Klasy dzieci z 2a i 2b spędziły na spacerze po najstarszej części Łodzi. Poznały „Legendę o Januszu i Sarze” i krótką historię o początkach miasta. Były na Starym Rynku i Nowym Rynku, czyli obecnym Placu Wolności. Bawiły się na nowych placach zabaw w Parku Staromiejskim zwanym potocznie Parkiem Śledzia i dowiedziały się skąd pochodzi ta dziwna nazwa. Były pod Pomnikiem Dekalogu i pomnikiem Aleksandra Kamińskiego – harcerza, powstańca warszawskiego i pedagoga związanego z Łodzią.

Dzień poza szkołą był bardzo udany. Uczniowie poznali bliżej swoją dzielnicę i trochę historii swojego miasta, a przede wszystkim wesoło wspólnie się bawili.

Warsztaty w Muzeum Tradycji Niepodległościowych w Łodzi

Uczniowie klasy 4b uczestniczyli w warsztatach przygotowanych przez Muzeum Tradycji Niepodległościowych przy ul. Gdańskiej 13 pt. „Mały Architekt Miasta Łodzi”.

W pierwszej części zajęć uczestnicy zwiedzili wystawę czasową pt. „Miasto widzę moje ogromne”, na której została pokazana historia Łodzi. W drugiej części zajęć uczniowie utworzyli drużyny, które rozgrywały teleturniej – Familiada Rodzin Fabrykanckich. W trzeciej części miała miejsce zabawa plastyczna w projektowanie przestrzeni fabrycznego miasta.

Sprawozdanie #Laboratoria Przyszłości

Dzięki programowi #Laboratoria Przyszłości w drugim semestrze roku szkolnego 2023/2024 korzystaliśmy z następujących narzędzi:

  • okularów VR na zajęciach o kosmosie w klasie 1a i 1b, klasie 6a na zajęciach techniki („Nowoczesny sprzęt na co dzień”) i podczas Dnia Otwartego,
  • drukarki 3D na zajęciach techniki,
  • aparatu fotograficznego podczas Dnia Otwartego,
  • mikrofonu bezprzewodowego Blink 500 do nagrania wywiadu „Jak przygotować zdrowy posiłek?”.

Hałas w szkole

Jak wynika z badań, hałas jest jednym z poważniejszych problemów w polskich szkołach. Jego długotrwały wpływ wywołuje szereg negatywnych skutków w naszym organizmie.

W tym roku zaplanowaliśmy i przeprowadziliśmy w naszej szkole kilka działań, których celem było zdiagnozowanie problemu, wstępne zebranie pomysłów na zmniejszenie poziomu hałasu i ciekawie zaaranżowane przerwy międzylekcyjne. Dokonane zostały pomiary natężenia dźwięku na korytarzach podczas przerw oraz przeprowadzona została ankieta wśród losowo wybranej części społeczności szkolnej.

Kolejny etap naszego przedsięwzięcia planujemy zrealizować już po wakacjach. Zamierzamy skoncentrować się na uświadomieniu uczniom negatywnego wpływu hałasu na zdrowie człowieka, poprawie jakości czasu spędzanego podczas przerw, szukaniu dobrych rozwiązań problemu hałasu oraz skutecznym wdrożeniu najlepszych pomysłów.