Zalecenia i wskazania Głównego Inspektora Sanitarnego dotyczące tornistrów szkolnych
- Wybór tornistra:
- usztywniona ścianka przylegająca do pleców,
- ciężar rozłożony symetrycznie,
- równe, szerokie, odpowiedniej długości szelki,
- dodatkowe zapięcie spinające szelki z przodu klatki piersiowej,
- kontrola zawartości.
- Czynniki mające wpływ na przekroczenie wagi tornistra:
- obciążenie podręcznikami i zeszytami z przedmiotów, które nie są w programie nauczania w danym dniu,
- noszenie dodatkowych książek i słowników,
- noszenie przedmiotów nie związanych bezpośrednio z programem nauczania, np.: pamiętniki, albumy, zabawki, butelki z napojami,
- rodzaj materiału z jakiego został wykonany tornister,
- niewystarczający nadzór opiekunów nad zawartością.
Aby zapobiegać dysfunkcjom układu ruchu, oprócz prawidłowo spakowanego tornistra należy zapewnić dzieciom odpowiednią ilość aktywności ruchowej, odpowiednie stanowisko pracy, a także wyrobić właściwe nawyki ruchowe.
W naszej szkole zostały zorganizowane miejsca, w których uczniowie mogą pozostawiać część przyborów lub podręczników.