Dzień Śpiocha

15 marca był Światowym Dniem Drzemki w Pracy. W związku z tym, Samorząd Uczniowski zorganizował dzień inny niż zwykle. Uczniowie byli przebrani w piżamki i szlafroki oraz mieli przytulanki lub poduszeczki.

Dziękujemy wszystkim, którym chciało się przebrać i poczuć w szkole domową atmosferę!

Dzień liczby Pi w naszej szkole

Dnia 14 marca obchodzone jest święto niewątpliwie najsłynniejszej liczby świata, czyli liczby Pi. Dlaczego akurat tego dnia? W amerykańskim zapisie wartość liczby Pi, czyli 3.14, to jednocześnie 14 marca (w tym zapisie podajemy najpierw miesiąc, następnie dzień).

W szkole uczymy się, że liczba Pi to stosunek obwodu koła do jego średnicy, chociaż można ją spotkać w niezliczonych wzorach matematycznych czy fizycznych.

W ramach drugiej edycji obchodów Międzynarodowego Dnia Liczby Pi w naszej szkole, zaprosiliśmy uczniów do zaprojektowania Pi, czyli plakatu w dowolnym programie graficznym promującego Dzień Liczby Pi. Kolejną propozycją było przygotowanie (wspólnie z rodzicami) pi–erogów, pi–zzy, pi–ciacha (np. apple pie, czyli szarlotki). Skąd te kulinarne pomysły? W języku angielskim słowa pi oraz pie (ciasto, placek) mają taką samą wymowę, a placki często są okrągłe. Z tego powodu w Dniu Liczby Pi podawanymi daniami są pizza pie (placki pizzy), apple pie i inne podobne ciasta. Uczniowie mogli również przygotować inne potrawy z ukrytą liczbą Pi. Zachęcaliśmy także, aby tego dnia przeczytać wiersz naszej noblistki Wisławy Szymborskiej pt. „Liczba Pi” oraz obejrzeć film „Życie Pi”.

Mamy nadzieję, że zaproponowane akcje były ciekawe, a nasi uczniowie zapamiętali co nieco o Pi.

Konkurs recytatorski

W ramach obchodów Tygodnia Języka Ojczystego 1 marca odbył się, zorganizowany przez panią Beatę Hanczak, Szkolny Konkurs Recytatorski dla klas I – III   „Szlachetne zdrowie…”. Celem konkursu było zwrócenie uwagi dzieci na zdrowy styl życia, ale również rozwijanie zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz kształcenie ich wrażliwości literackiej i wyrazistości wypowiedzi. Uczniowie przygotowali wiersze dotyczące tematyki zdrowotnej tj. właściwej diety i zalet jedzenia warzyw i owoców, prawidłowego sposobu ubierania się, higieny osobistej, potrzeby ruchu i znaczenia ćwiczeń fizycznych, a także odpoczynku.

W tym konkursie nie ma przegranych. Organizator zapewnił wszystkim uczniom biorącym w nim udział dyplomy, upominki i zdrowy owoc. Biorąc pod uwagę zgodność wiersza z tematem konkursu oraz sposób recytacji wyłoniono zwycięzców, którzy otrzymali nagrody książkowe. Są nimi: Franciszek Leder z kl. III b – I miejsce, Julia Jóźwiak z kl. III a – II miejsce, Stanisław Dargiel z kl. II b i Natalia Łączyńska z kl. III b – III miejsce oraz Weronika Rapiejko  z kl. I b – wyróżnienie.

Wszystkim uczestnikom bardzo dziękujemy za udział i gratulujemy zwycięzcom.

„Czytam sobie – Pierwsza klasa!”

Uczniowie klasy I a i I b wzięli udział w akcji „Czytam sobie. Pierwsza klasa!”.

Program wspierał dzieci w nauce czytania i ukazywał, że ta umiejętność od początku może być niesamowitą przygodą. Zachęcił dzieci do nauki samodzielnego czytania, pokazał, że czas spędzony z książką może być przyjemny i twórczy i ma niesamowity wpływ na przyszłość młodego człowieka.

pakiet_startowy_akcja_czytam_sobie

Czytanie to podstawowa umiejętność, która ma wpływ na: sukcesy w szkole i poza nią, rozumienie otaczającego świata, pozytywne relacje z rówieśnikami.