Wycieczka do Krakowa i Wieliczki

Posłuchaj tego wpisu

Maj to czas wyjazdów i nauki w plenerze. W dniach 11-12 maja 58 uczniów z klas V i VI pod opieką pań: Jolanty Robaszek, Justyny Blaszke, Sylwii Stanieckiej i Kamili Kowalskiej pojechało na wycieczkę na Jurę Krakowsko – Częstochowską, Wieliczki i Krakowa. Był to bardzo intensywnie spędzony czas.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy ruiny zamku piastowskiego w Olsztynie oraz Ojcowski Park Narodowy, gdzie mieliśmy okazję sprawdzić kondycję fizyczną m.in. podczas spaceru Doliną rzeki Prądnik i wspinając się do jaskini Łokietka.

Gdy pojechaliśmy na nocleg, po posiłku spędziliśmy miło czas w wiosce indiańskiej oraz ciekawie urządzonym ogrodzie naszego ośrodka agroturystycznego. Następnego dnia pobudka była o 5.00 rano, by po szybkim śniadaniu wyruszyć w drogę do Wieliczki. Po drodze mijaliśmy ruiny kolejnego zamku na Szlaku Orlich Gniazd – czyli zamku w Ogrodzieńcu.

Zwiedzanie kopalni soli w Wieliczce to niezapomniane przeżycie. Najpierw przemiły przewodnik poprowadził nas po kilkuset stopniach w dół na pierwszy poziom, gdzie krętymi korytarzami części kopalni udostępnionej zwiedzającym spacerowaliśmy słuchając o historii kopalni, dawnych sposobach i urządzeniach do wydobywania soli, zwyczajach górników i ich pracy. Mogliśmy też sami spróbować swoich sił przy kieracie, czyli urządzeniu do transportowania soli w górę oraz podziwiać animacje kontrolowanego wybuchu gazu pod ziemią.

Z Wieliczki udaliśmy się na Wawel, gdzie zwiedziliśmy katedrę z dzwonem Zygmunta i podziemia z grobowcami sławnych Polaków. Na koniec odbyliśmy spacer Wzgórzem Wawelskim, aby odwiedzić ziejącego ogniem Smoka Wawelskiego. Przy pięknej pogodzie pożegnaliśmy Kraków i zmęczeni, ale szczęśliwi wyruszyliśmy w drogę powrotną.