Wycieczka do Budapesztu

W dniach 25-28.05.2015 r. uczniowie  klas V i VI wraz z opiekunami p. Beatą Pabisiak, p. Magdaleną Stopczyńską i p. Witoldem Wojtysiakiem wzięli udział w wycieczce szkolnej do Budapesztu. Miasto położone jest na brzegach rzeki Dunaj. Dwie części miasta połączone są pięknymi zabytkowymi mostami. Uczniowie zobaczyli m.in. Basztę Rybacką, Kościół Macieja, Wzgórze Zamkowe, Bramę Wiedeńską, Zamek Królewski, Park Vorasliget, Plac Bohaterów, Cytadelę na Wzgórzu Gelerta, Bazylikę św. Stefana, Pałac Prezydencki wraz ze zmianą warty, budynek parlamentu oraz Stare Miasto.

W drugim dniu wycieczki zwiedziliśmy Wyspę Małgorzaty, poruszając się specjalną kolejką. Zobaczyliśmy ruiny klasztoru Dominikanek i mogliśmy podziwiać park na wyspie z pięknymi ogrodami. Po zakupie pamiątek udaliśmy się do naszego hotelu “Gold Duna”. Kolejnego dnia naszej wycieczki udaliśmy się do  miejscowości Szentendre – serbskiego miasteczka św. Andrzeja. Zwiedziliśmy tam  Muzeum Marcepana  oraz degustowaliśmy pyszne wyroby. Ciekawą atrakcją był przejazd żółtą linią metra, które jest najstarszą czynną podziemną koleją w kontynentalnej części Europy. Wieczorem po  zjedzeniu obiadokolacji udaliśmy się na rejs statkiem po Dunaju. Most Łańcuchowy i podświetlony Parlament naprawdę zrobiły na wszystkich ogromne  wrażenie.

Czwartego dnia po wyjeździe z Budapesztu odwiedziliśmy zamek w Visegradzie oraz wystawę figur woskowych – Panoptikum. Przez chwilkę mogliśmy jeszcze podziwiać panoramę Zakola Dunaju i niestety musieliśmy już wracać do Polski. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na Słowacji na ulubiony posiłek dzieci w McDonald’s.  Do Łodzi  powróciliśmy około godziny 23:30. Wycieczka do Budapesztu była bardzo udana, dostarczyła nam wielu wrażeń i niezapomnianych chwil. Mamy nadzieję, że nie był to ostatni tego typu wyjazd. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.

Spotkanie z pszczelarzem

5 maja 2015 r. uczniowie klas I – III uczestniczyli w zajęciach “Świece woskowe, czyli jak pszczoły pomogły rozświetlić świat“, prowadzonych przez pszczelarza. Dzięki nim dzieci dowiedziały się, jak powstaje i do czego jest wykorzystywany wosk pszczeli oraz poznały różne metody wytwarzania świec. Później samodzielnie wykonały i ozdobiły świece, które następnie zabrały do domu.

Dzieci zdobyły wiedzę na tematy związane z pszczelarstwem, historią i przyrodą oraz rozwinęły umiejętności manualne. Zajęcia bardzo się podobały.

Konkurs recytatorski dla klas I – III

Dnia 27 kwietnia 2015 roku odbył się w naszej szkole konkurs recytatorski dla klas I – III pt. “Podróże poetyckie przez świat“. Wzięło w nim udział czternaścioro dzieci. Wszystkie starannie się przygotowały i pięknie zaprezentowały.

Celem konkursu było rozwijanie uzdolnień i zainteresowań uczniów i ich wiadomości o świecie. Uczniowie mieli za zadanie zaprezentować wiersz, w którym występowały różne nazwy geograficzne. W ocenie brane były pod uwagę: zgodność z tematem konkursu, znajomość tekstu, jego interpretacja oraz użyte rekwizyty.

Jury w składzie: pani Beata Hanczak, pani Iwona Janeczko i pani Elżbieta Wachowicz przyznało trzy nagrody główne. Zdobyli je:

  • I miejsce – Jan Wieczorkiewicz z kl. I b – “Sójka” J. Brzechwa,
  • II miejsce – Marysia Przybylska z kl. II a – “Sójka” J. Brzechwa,
  • III miejsce – Natalia Chojnacka z kl. III a – “Janek przewodnik” M. Terlikowska.

Wycieczka do Muzeum Farmacji

Na XV Festiwalu Nauki, Techniki i Sztuki w Łodzi każdy znajdzie coś dla siebie. Klasa I a wraz z wychowawcą wybrała się 23 kwietnia 2015 r. do Muzeum Farmacji. Podczas zwiedzania muzeum dzieci wykonywały wiele ciekawych zadań

Na warsztatach “Odważ i sprzedaj” dokonywały ważenia ziół i rozpoznawały ich zapachy. Później zachwycone były możliwością zrobienia własnego marcepana, niegdyś produktu wytwarzanego właśnie przez aptekarzy. Na zakończenie, podczas warsztatów “Kwasowe czy zasadowe produkty żywnościowe“, dzieci dowiedziały się jak można oznaczać pH w roztworze wodnym oraz jaki wpływ mają produkty kwasowe i zasadowe w naszej diecie.

Dzięki takim zajęciom uczniowie na pewno pobudzili swoją naukową ciekawość i pogłębili wiedzę.